Zum Inhalt springen
- Peygamberin çok evliliği şehvete dayalı değildi. Çoğu yaşlı ve çocuk sahibiydi. İkinci evliliği 50 yaşından sonra oldu. Gençliğinde tek eşliydi, insanın şehveti gençken daha güçlü olur. Demek ki, bu evliliklerin şehvet düşkünlüğü ile ilgisi yok.
- Çok eşlilik insanlık tarihi boyunca olmuş bir müessesedir. Bunun ayıplanacak bir tarafı yoktur. Her konuda mutlak bir eşitlik beklentisi asıl yanlış olandır. Bu düşünceye kendisini kilitleyen insanın yanılması mukadderdir. Peygamberimize Kuran belli sayıda eş edinme hakkı tanımış ve belli bir sayıdan sonra bir daha alamazsın denilmiştir, sınırsız bir eş edinme söz konusu değildir. Peygamber Kuran’ı kendisi uydurmuş olsaydı, kendi çıkarını düşünmüş olsa idi, kendi kendine bir insan böyle bir sınırlama getirmez. Ayıplanacak bir şeyin olmadığı şu tarihi hakikatler düşünüldüğünde de anlaşılır. Resul 25 ila 40 yaş arası tek eşli idi. Bir insanın en canlı olduğu cinsel zamanında tek eşle yetinmesi insan tabiatına aykırıdır. Şehveti için evlenmiş olsaydı böyle olmazdı. Artı daha sonra aldığı eşlerin birçoğu yaşlı kadınlardı, çocukları olan kadınlardı. Burada şehvet belirleyici olmuş olsaydı yaşlı güzel olmayan kadınlar alınmazdı. Yine tarihin o dönemlerinde ‘siyasi evlilikler’ de bir gelenek idi. İki toplumun arasındaki düşmanlığı bitirmek için evlilikler yapılırdı, Peygamberin bazı evlilikleri bu cinstendi.