Sperm Bel ve Kaburga Arasından mı Çıkar?
Tarık Suresi 5-7: İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı? Dökülüp atılan bir sudan yaratıldı. Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkmaktadır.
Eleştiri:
Tıp testislerden çıkar diyor.
Cevap 1:
İtiraz sahipleri, Tarık Suresi 7. ayette, meninin “bel ile kaburgalar arasından çıktığı”nın ifade edildiğini dile getirmekte; bunun ise meninin testislerde üretildiği bilgisi ile çelişmekte olduğunu söyleyerek, Kuran ve modern bilimin birbiriyle ters düştüğü iddialarını kanıtlamaya çalışmaktadırlar. Söz konusu iddiayı analiz etmeden önce Tarık Suresi 5-8’e göz atalım:
- İnsan, neden yaratılmış olduğuna bir baksın.
- Atılan bir sıvıdan yaratıldı.
- Bel ile kaburgalar arasından çıkar.
- Kuşkusuz O, onu yeniden döndürmeye gücü yetendir. (Tarık 5-8)
Ayetlere dikkatli bakarsak; 5, 6 ve 8. ayetlerde insandan bahsedildiğini göreceğiz. 5. ayette “neden yaratılmış olduğuna bir baksın” denilen insandır. 6. ayette “atılan bir sıvıdan yaratılan” da insandır. 8. ayette “yeniden döndürülme”sinden bahsedilen insandır. Peki, o zaman 7. ayette “bel ile kaburgalar arasından çıkar” denilenin insan olduğunu düşünmüyoruz? Bizce önceki iki ayette ve sonraki ayette “insan”a atıf yapıldığı için bu ayette de atıf yapılanın “insan” olduğunu düşünmek daha uygundur. Dolayısı ile 7. ayette meniden ziyade, bel ile kaburgalar arasından çıkan şey insandır. Her ne kadar bazı tefsirler bunu bu şekilde anlamış olsa da, bize göre bu anlayışlar hatalıdır. Ayetin hem öncesinde hem de sonrasında “insan”a atıf yapılması, bu dediğimizi desteklemektedir. Ayrıca 7. ayette geçen “çıkar” fiilinin Arapçası “yahrucu”dur; bu fiilin aynısı 40. sure Mumin Suresi’nin 67. ayetinde “Sonra sizi bebek olarak çıkardı” ifadesinde geçmektedir. Görüldüğü gibi buradaki “çıkmak” ifadesi insanın doğumu için kullanılan fiildir ve insan bebekken bulunduğu bölge herkesin gördüğü gibi “bel ile kaburgaların arası”dır. Bu da “çıkmak” ile insanın doğumunun kastedildiği görüşünü desteklemektedir.
Bizim görüşümüz yukarıdaki gibidir. Fakat ayetten “meni”nin çıkışını anlayanların bir görüşünü de aktararak, siz okuyucularımızla paylaşmak istiyoruz: “Meni bildiğimiz gibi testislerde oluşur. Testisler ise Mesonephrosdan gelişirler. Mesonephros’lar anne karnındayken bebeğin sağ ve sol tarafında bel kemiği ile kaburga kemikleri arasında yer alırlar. Bebek doğmadan önce Mesonephroslar testislere dönüşürler ve inguinal kanal denen kanaldan testis torbasına inerler. Hatta nadir durumlarda bazı çocuklar testisleri aşağı inmeden doğabilirler. Özetlersek, meniyi üreten testisler, ilk aşamada, bel kemiği ile kaburga arasında oluşmakta, sonra aşağıya inmektedirler.”
Kaynak: Dini Cevaplar
İlgili bir video için tıklayınız!
Farklı bir açıklama videosu için tıklayınız’
Cevap 2:
Bu itirazı getirenler en isabetsiz meallere bakıyor, Arap dilbilgisini, kelimelerin çok anlamlılığını göz ardı ettikleri gibi ayetleri bağlamlarından koparıyor ve sanki ayette sadece o kavram geçiyormuş gibi bir algı operasyonu yapıyorlar.
Yukarıdaki ayet bir seriden oluşmaktadır ama ayet serisini bölüp sadece 7. ayeti delil gösteriyorlar. Bu ayetleri tamamen bağlamından ve anlamından çıkarıp hata üretmekteler.
Üzerinde gözetleyici bulunmayan hiçbir nefis yoktur (4)
İnsanoğlu da neden yaratıldığına bir baksın: (5)
Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı (6)
Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar (7)
Şüphesiz O, onu geri döndürmeye elbette kadirdir (8)
Sırların ortaya çıkacağı gün (9)
Artık onun ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır (10) (TARIK 4,5,6,7,8,9,10)
Yukarıdaki ayetler birbiriyle bağlantılı olduğu için bütüncül okumak zorundayız. Aksi halde Kur’an’a zorla hata yaptırırız. Çok dikkatli bir şekilde zamirlere dikkat etmenizi istiyorum. Tarık 4’ten itibaren “nefs“, Tarık 5’te ise “İnsan/İnsanoğlu” zamiri kullanılmış. Şu halde konu insan. Bu ayetler serisi ardı ardınca insandan bahsediyor. Şimdi ayetleri tekrar yazıp devamındaki ayetlerde geçen zamirin kim olduğunu anlamaya çalışalım.
(KİM?) Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı (6)
(KİM?) Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar (7)
Şüphesiz O, (KİMİ?) geri döndürmeye elbette kadirdir (8)
Sırların ortaya çıkacağı gün (9)
Artık (KİMİN?) ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır (10)
Evet, ayetlerdeki zamiri görmek hayati derecede önemli ve biz zamirleri bulmak için sürekli ayetlere kim, kimi, kimin sorularını sorduk. Şimdi ayetler bize cevap verecek. Görelim:
(KİM?) Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı (6)
İnsan, Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı
(KİM?) Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar (7)
İnsan, Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar
Şüphesiz O, (KİMİ?) geri döndürmeye elbette kadirdir (8)
Şüphesiz O, İnsanı geri döndürmeye elbette kadirdir
Sırların ortaya çıkacağı gün (9)
Artık (KİMİN?) ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır (10)
Artık İnsanın ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır
Şimdi olayı özetleyeyim: İtiraz sahipleri Tarık suresi 4, 5, 6, 8, 10. ayetleri okurken insandan bahsedildiğini yani zamirin insan olduğunu kabul etmekteler. Tabi biz Müslümanlarda bu görüşteyiz. Ancak ne hikmetse Tarık 7’yi başındaki ve sonundaki ayetten kopararak Bel kemiği ve omurgalar arasından çıkan şeyin insan değil sperm olduğunu zamirin sperm olduğunu iddia ediyorlar. Kur’an’a zorla sperm dedirtip sonra da “Kur’an bilimle çelişti daha sperm nereden çıkar bilmiyor” diye eleştiriyorlar. İyi niyetli olsalardı ayetler silsilesinin baştan sona insan zamiri üzerinden yürüdüğü kuşku götürmez bir gerçek iken tutup ortaya sperm zamirini eklemeye kalkmazlardı.
Bu ayette açık bir şekilde “insanın” bel kemiği ile kaburgalar arasından çıktığı görülüyor. Çünkü Tarık suresi 8, 9 ve 10. ayetlerinde de zamir insandır. Eğer ateistler 7. ayet hakkında haklı olsaydı diğer ayetler şöyle bir anlama gelecekti ki bunun ne derece imkânsız bir iddia olduğuna bakın:
(KİM?) Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı (6)
İnsan, Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı
(KİM?) Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar (7)
Sperm, Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar
Şüphesiz O, (KİMİ?) geri döndürmeye elbette kadirdir (8)
Şüphesiz O, Spermi geri döndürmeye elbette kadirdir
Sırların ortaya çıkacağı gün (9)
Artık (KİMİN?) ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır (10)
Artık Spermin ne bir kuvveti, ne de bir yardımcısı vardır
Tarık 7’de geçen ifadenin spermi kast etmediğinin bir delili daha var. Peygamber döneminde de hatta peygamberden asırlar öncesinde bile spermin testislerde üretildiği biliniyordu. Toplumun net bir şekilde bildiği bir konuda Kur’an’ı yazan Muhammed bu şekilde bariz bir hatayı neden yapsın? Çevresindekiler de mi uyarmadı?
Kaynak: Fehmi Uyar